Kako da odaberete boje za vaš websajt

travel-1800268_960_720

Kako da odaberete boje za vaš websajt?

Kako da odaberete boje za vaš websajt Odabir boja i korišćenje boja u dizajnu websajta je kritično! Sa psihološke strane, boje izazivaju emocije i vezuju se za određeno značenje, često na podsvesnom nivou. Kada se koriste strateški, boje su moćno sredstvo za prenošenje poruke brenda i stvaranje prepoznatljivosti brenda.

Kontekst boja i kako odabrati boju za websajt

Kontekst je kritičan u odabiru boja za kreiranje websajta. U zavisnosti od toga ko je vaše ciljno tržište, boje koje se koriste na web stranici mogu poslati veoma različitu poruku. Dakle, kako da znate koje boje da uključite ili izbegavate na osnovu ciljnog tržišta? Napravili smo kratak vodič. Generalno, želimo da koristimo boje sa visokim kontrastom u dizajnu websajta zbog veće čitljivosti. Na primer, beli tekst na tamnoj pozadini, ili obrnuto. Kontrast skreće pažnju i može učiniti da se određeni važni elementi vizuelno ističu. Međutim, previše kontrasta boja na stranici može umarati naše oči.

Psihologija boja

Psihologija boja se odnosi na uticaj boje na naša osećanja, emocije i ponašanja. Iako je pomalo subjektivna, psihologija boja nam može pomoći da podsvesno utičemo na ljude koji posećuju našu web stranicu na smislen način. To ga čini moćnim alatom za dizajn i marketing naše usluge ili proizvoda.

Uz pravi kontekst, boja bi mogla da napravi razliku između angažovanog potencijalnog kupca i nezainteresovanog prolaznika.

· Crvena: strast, moć, ljubav, opasnost, uzbuđenje

· Plava: smirenost, poverenje, kompetentnost, mir, logika, pouzdanost

· Zelena: zdravlje, priroda, obilje, prosperitet

· Žuta: sreća, optimizam, kreativnost, prijateljstvo

· Narandžasta: zabava, sloboda, toplina, udobnost, razigranost

· Ljubičasta: luksuz, misterija, sofisticiranost, lojalnost, kreativnost

· Ružičasta: negovanje, nežnost, iskrenost, toplina

· Braon: priroda, sigurnost, zaštita, podrška

· Crna: elegancija, moć, kontrola, sofisticiranost, depresija

· Bela: čistoća, mir, jasnoća, nevinost

Tri boje za vašu paletu

Prva boja koju odaberete treba da bude primarna boja brenda. Zapravo, preporučujemo da odaberete tri boje za svoju paletu: glavnu (ili primarnu) boju, sekundarnu boju i boju akcenta. Zatim koristite pravilo 60/30/10 da primenite ove boje u dizajnu vašeg websajta. Prema ovom pravilu, 60% korišćene boje treba da bude glavna boja, 30% sekundarna boja, a 10% akcentna boja. Imajte na umu da se crna i bela takođe računaju kao boje.

Zaključak:

Razumevanje univerzalnih percepcija i odnosa boja ključno je da budete dobar web dizajner. Vredi dodatno istražiti točak boja kako biste imali dobro razumevanje i umetnosti i nauke o boji i kako biste adekvatno oformili mišljenje koje biste boje vezali za svoj brend.

Zapamtite, websajt je vaša radnja koja radi 24/7/365 čak i dok spavate i dok odmarate. Vaš websajt radi za vas i zarađuje vam novac. Posvetite se i napravite dobru odluku već danas.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.
063 15 22 063