Savršeno odaberite boje za websajt vašeg poslovanja
Savršeno odaberite boje za websajt vašeg poslovanja. Prilikom planiranja novog websajta, odabir njegovih boja može biti ključan. Odabirom pravih boja spram onoga čime se bavite možete ostaviti pravi utisak na trenutne i sve potencijalne klijente. Ukoliko imate priliku da odaberete temu koja je već idealnih boja, tim bolje, ali se sve boje uvek mogu prilagoditi. Kako da napravite najbolji izbor?
Psihologija boja
Poznavanje psihologije boja će vam pomoći da odaberete boje web dizajna koje odgovaraju vašim uslugama i da naglasite identitet vašeg brenda kako biste ga preneli klijentima.
Određene boje ili određena kombinacija boja, izaziva kod vaših klijenata određenu reakciju. Dakle, kada razmatramo šeme boja na websajtu, važno je prepoznati kako različiti tonovi i nijanse utiču na naše raspoloženje.
Šta pokazuju određene boje
Određene kombinacije boja se prirodno vezuju za sreću, luksuz, proizvde, usluge, novac ili zdravlje.
Na primer, ako bismo dizajnirali websajt za klijenta koji pruža određene zdravstvene usluge, onda bismo mogli da koristimo nijanse zelene i plave jer izazivaju osećaj poverenja, prirode i zdravlja. Razmislite, lako primećujete da websajt privatne medicinske ordinacije, osiguravajuće kuće, farmaceutske industrije i slično, često bude blagih i umirujućih tonova. Zelena boja nas asocira na prirodu i zdravlje. Smirujuća i prirodna, zelena je savršen izbor za šemu boja kada dizajnirate zdrav brend. Zelena je takođe odličan izbor boja za poslovanja koja želimo povezati sa ekološkom prihvatljivošću i održivošću.
Sa druge strane, websajt brze hrane ili hrane generalno uglavnom ima crvenu ili žutu boju. Ovo je zato što ove boje izazivaju drugu vrstu osećanja koja kupce podstiče na uživanje. Crvena boja je simbol za brzinu, energiju i strast. Crvena je odlična boja za upotrebu kada želite da vaša publika preduzme akciju. Narandžasta boja je tu za optimizam i sreću. Narandžasta je univerzalno viđena kao „zabavna“ boja. Uz nju ide i žuta jer prikazuje toplinu i pozitivnost. Ovo je sjajna boja veb sajta za korišćenje u uslužnim delatnostima.
Na sličan način, oni koji pružaju određene luksuznije usluge ili proizvode, poput nekretnina, vip iskustava i slično, biraju nijanse ljubičaste, zlatne, bež i slično. Ljubičasta podstiče kreativnost, mudrost i samopouzdanje. Bež i braon nijanse odaju dobrotu, toplinu i poštenje. Kada se koristi u veb dizajnu, smeđa nijansa je utešna boja. Crna nas podseća na modu, eleganciju i novac.
Zanimljvost: da li ste znali da je plava univerzalno omiljena boja? Takođe, plava se pojavljuje u više od polovine svih logotipa.
Već imate logo u određenoj boji
Ne brinite, posao web dizajnera je da pronađe idealno rešenje tako da se vaš već postojeći logo savršeno uklopi sa nijansom koju ste odabrali za vaš websajt.
Bitno je da budete otvoreni za predloge jer iako vam se možda čini da određeni dizajn ne ide uz vaš logo, nekad je neophodno da vidite na primeru.
Ukoliko i sami nemate ideje, prepoustite ovaj odabir nekome ko zna kako da uklapa elemente tako da vam se krajnji proizvod svidi.