...

Ne morate imati poslovanje da biste imali sajt – kreirajte svoj lični sajt!

izrada web sajtova

Ne morate imati poslovanje da biste imali sajt – kreirajte svoj lični sajt!

Ne morate imati poslovanje da biste imali sajt – kreirajte svoj lični sajt! Lični websajt je vaša prilika da pokažete svoju ličnost i kreativnosgt u zanimljivom formatu. Ovakav projekat vam omogućava da svoju kreativnost i stil podelite sa zajednicom na mreži. Mnogi prave lične sajtove kako bi istakli neke svoje veštine i pronašli posao. Za druge je ovo hobi i mnoge lične websajtove vode ljudi koji jednostavno žele da podele svoje misli sa svetom.

Zaboravite na pravila

Ne postoje određena pravila za lični websajt, pogotovo u nekom slobodnom formatu. Možete ga osmisliti, dizajnirati i pisati za websajt opušteno jer je on vaš! Ton kojim ipišete može biti totalno neformalan, za razliku od članka u časopisu ili knjige.

Čemu služi lični websajt?

Lični websajt, kako smo već rekli, nema neka ograničenja. Uobičajene teme o kojima ljudi vole da pišu su:

· Lične ili inspirativne priče koje želite da dokumentujete

· Hrana i putovanja za hedoniste sličnih afiniteta

· Oblast stručnosti za prikaz znanja, veština i/ili potragu za poslom

· Interesovanja i hobiji

· Recenzije knjiga ili filmova

· Dokumentacija životnih događaja

Najčešća struktura vašeg sadržaja

Ukoliko ste rešili da pišete blog, tipičan format ima uvod, telo i zaključak. Ovo se odnosi na sadržaj koji vi pišete. Pored njega, vaš websajt može (i ne mora) da ima stranicu o vama i šta vas je navelo na pisanje i deljenje sadržaja. Možete imati kontakt, lokciju, galeriju sa slikama.

Uvod

U uvodnom tekstu, ukoliko tek počinjete da pišete, privucite svoju publiku citatom ili upečatljivom informacijom (npr. nekom bitnom statistikom) ili iznesite nedavni događaj ili vest koja hvata pažnju. Tako čitaoce uvodite u priču postepeno a držite njihovo interesovanje.

Telo vašeg teksta

Ovde će vaši čitaoci ući u svrhu vaše obave. Zapravo je bitno da imate strukturu priče. Možete napraviti onoliko pasusa koliko želite ali je bitno da naglasimo da suvoparan tekst bez odgovarajućih vizuala i/ili formatiranja retko održi pažnju i zadrži čitaoca na vašem websajtu.

Vodite računa da je korisno da kad god ste u prilici, vašim čitaocima ilustrujete na neki način to o čemu pišete.

Podelite tekst u pasuse, imajte nabrajanja, dovoljno razmaka i slično.

Zaključak

Ovde možete ponovo da pogledate svoj uvod i objasnite glavni koncept svoje priče. Objedinite na neki način vašu temu. Složićete se, proces se ne razlikuje posebno od pisanja sastava ili knjige. Neki ljudi vole da imaju poziv na akciju na kraju posta na blogu. Ovo podstiče čitaoce da komuniciraju sa vama, da podele vaš sadržaj ili da obrate pažnju na nešto dalje što biste podelili sa njima. Primer bi bio da zamolite čitaoce da komentarišu da li su doživeli nešto slično.

Sad kada smo prošli kroz sadržaj vašeg teksta, kako bi trebalo da ceo ovaj projekat izgleda?

Dizajn ličnog websajta

Lični websajt je produžetak vaše ličnosti i daje vam priliku da napravite dizajn koji odražava ko ste kao kreativac. Pre svega je bitno da se vama sviđa njegov dizajn pa tek onda da odgovara nekim dizajnerskim standardima.

Kako igleda lični websajt?

· Ukoliko ste u mogućnosti da birate, najpre odaberite boje koje su prijatne za oko ili odgovaraju temi koju obrađujete.

· Zatim sa vašim web dizajnerom dogovorite sadržaj statičnog tipa. Ovo je sadržaj koji je uvek tu, ne menjate ga često i ne dopunjujete.

· Slobodno iznesite sve vaše želje i potrebe i sa web dizajnerom ostvarite sopstvenu viziju!

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.